Arjen de Vries

get in touch

some of
our clients

Arjen de Vries

Arjen de Vries is a senior independent experienced interim/freelance (digital) marketing/customer experience professional (B2B/B2C) with broad experience in the digital domain.

Successfully performed key digital strategy, marketing, and product management roles for leading (international) organizations (corporates, SMEs, start/scale-ups). Demonstrated track record in driving digital innovation/transformation, developing and executing successful strategies, and leading (agile) cross-functional teams and projects on the intersection of business, marketing, product, design, content, and technology.

AREAS OF EXPERTISE
– Digital Strategy & Innovation, eCommerce
– Digital Marketing, Growth Hacking, Campaign Management, Conversion Optimization (CRO)
– Customer Experience (CX), Customer Journey, CRM, Customer Interaction/Engagement
– Data & Marketing Technology (CRM, marketing automation, CDP/DMP)
– Digital Product Management (Agile/Scrum), Product Strategy & Roadmaps
– Marketing, MarCom & Go-to-Market / Growth Strategy
– Creative Concept, Proposition Development
– Digital Transformation, Change Management

GETTING (DIGITAL) THINGS DONE
Gets energized by combining various disciplines to achieve optimal solutions for both customers (strongly believes in customer-centricity to drive growth) and business (high commercial drive and KPI focused). Passionate about tech, marketing, data, and innovation. Result-oriented, problem-solver, creative and quick thinker, very hands-on/pragmatic, entrepreneurial spirit, data-driven, ‘bridge’ between business and technology, ability to influence key decision makers and drive change, getting (digital) things done

get in touch connect linkedin
Arjen de Vries - Interim Digital-Marketing

Arjen de Vries - Interim Digital-Marketing

what our clients say

'Arjen heeft als a.i. Product Owner binnen Port of Amsterdam een team opgezet en aangestuurd dat op een agile scrum wijze werkt aan digitale productontwikkeling en marketing. Dat is goed gelukt. Arjen heeft een zeer goede kennis van het digitale domein (zowel de business als de technische kant), kan goed schakelen op alle niveaus en ‘levert’. Met zijn senioriteit, toegankelijke persoonlijkheid, resultaatgerichte aanpak in combinatie met zijn goede organisatiesensitiviteit is Arjen in staat geweest om collega’s van verschillende disciplines binnen PoA te verbinden en de organisatie mee te nemen in verandering/digitale transitie.'

- Head of Marketing & Product Development, Port of Amsterdam

Ik ben enorm te spreken over de samenwerking met Arjen de Vries van Digitalminders. Hij heeft een team, bestaande uit een brede variëteit van persoonlijkheden en niveaus, neergezet binnen Port of Amsterdam en was in staat om hen op een agile manier te laten werken. Hij is erin geslaagd om concrete digitale producten op te leveren en verbeteringen door te voeren en heeft daarnaast een roadmap neergezet waarin onze digitale ambitie staat voor het komende jaar. Ik heb Arjen ervaren als iemand die recht door zee is, vasthoudend, gedreven, zeer flexibel, aimabel en als iemand die staat voor zijn mensen.

- Head of Digital & IT, Port of Amsterdam

Arjen de Vries is a very skilled and experienced (Digital) Marketer with a wealth of agile and lean development and delivery experience. Arjen particularly excelled in his role as Global Digital Customer Experience Lead for AkzoNobel’s professional global brand initiatives (website, app). Arjen has impressive stakeholder-management, effortless management and direction of multidisciplinary teams and tie ability to set and deliver digital, content and activation strategies at global and individual country level. Arjen has prime position in my rolodex as THE go to all-round digital professional heavyweight.

- Global Digital & eCommerce Program Director, AkzoNobel

'Arjen vreet zich snel in nieuwe materie. Hij is naast een scherpe denker ook een praktische doener. Speciale belangstelling voor en kennis van data-driven werken en de digitale elementen van de marketingmix. Hij handelt fact-based en doet ook praktische aanbevelingen als de beschikbare informatie niet volledig is. De bijdrage die Arjen heeft geleverd is zeer waardevol geweest en is alom gewaardeerd.'

- Directeur Marketing, Communicatie, Digital, Business Development, Vereniging Eigen Huis

'Arjen is een prettig een deskundig persoon om mee te werken. Hij heeft op basis van analyses en feiten voor onze propositie een concreet verbeterplan geschetst met nadruk op alle digitale mogelijkheden die we beter kunnen benutten. Hier konden we goed mee uit de voeten.'

- Directeur Diensten, Vereniging Eigen Huis

'After having a good experience working with Arjen at VNU Media I recruited him to set up the ‘Creative Studio’ of Layar. Arjen is a very customer focussed and result driven professional. He has a nice (and rare) mix of creativity and planning. He is able to not only come up with solutions for customers but also able to sell these solutions and make sure the execution is done in the right way (within budget, time and delivering the results).'

- CEO, Layar

'Arjen begrijpt ‘online’ als geen ander en kan zich prima manoeuvreren tussen enerzijds 'de business' en anderzijds creatie/techniek. Hij heeft een breed netwerk, is commercieel ingesteld en is een creatieve inventieve denker die altijd op zoek is naar de beste oplossing voor klant en eindgebruiker. Door brede achtergrond, ervaring en sociale competenties in staat om makkelijk te schakelen op diverse niveaus. Een positief persoon waarmee het prettig is om samen te werken.'

- Vice-President Platform & Innovation, Talpa